Yoga


v/Sanna

Hatha Yoga er en ældgammel indisk diciplin, der styrker både kroppen og sindet. Formidlingen af Hatha Yoga sker i respekt for denne gamle visdom, men tager afsæt i moderne videnskab som anatomi, biomekanik, fysiologi, neurologi og psykologi.

Målet med undervisningen er: at møde dig, der hvor du er. Udfordre dig, men altid i respekt for dine grænser.

I fællesskab med dig skabe smidighed og styrke i både krop og sind.


Yogastillinger (asanas)
Formidlingen af yogaen lægges der stor vægt på, at den fysiske udførelse af stillingerne foregår sikkert og trygt. Yogaen tilpasses, så den passer bedst muligt til din krop. Styrke og smidighed kan ikke forceres, så vær tålmodig og respekter din krops grænser.


Åndedræt (pranayama)
I udførelsen af Hatha Yoga er der et naturligt fokus på åndedrættet i flowet mellem de fysiske øvelser. Dette fokus vil med tiden, sammen med de mere specifikke åndedrætsøvelser, give et mere fuldt og helt åndedræt. Et fuldt og helt åndedræt, hvor du trækker vejret med hele torso, øger iltningen i blodet. Det vil fysisk mærkes i din krop, som om du får mere energi,


Afspænding (Savasana)
Efter hver klasse er der sat tid af til en dybdegående afspænding. For mange er afspændingen højdepunktet af yogaklassen. Muligheden for at ligge stille i vågen tilstand og mærke kroppen og sindet uden forstyrrelser, er en luksus i en travl hverdag.